گسترش معاضدت و همکاری‌های حقوقی- قضایی ایران و افغانستان

آیت‌الله لاریجانی، در دیدار با فرستاده رییس جمهور افغانستان گفت:نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران مبتنی براسلام است ودر طول30سال انقلاب با سیر تکاملی نظامی بالنده شده؛ این آمادگی وجوددارد که این تجربه در اختیار کشور دوست افغانستان قرار داده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله آملی لاریجانی سطح مناسبات ایران و افغانستان را با توجه به پیشینه دینی، تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور قابل توسعه و گسترش دانست و گفت: اهداف مشترک میان دو کشور ایران و افغانستان قابل توجه است و امیدواریم با عنایت به سطح این مشترکات شاهد گسترش بیشتر مناسبات میان دو کشور باشیم.

رییس قوه‌ قضاییه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران در ارایه تجربیات حقوقی و قضایی به افغانستان خبر داد و گفت: نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اسلام است و در طول 30 سال انقلاب، این نظام با سیر تکاملی خود، نظامی غنی و بالنده شده است و این آمادگی وجود دارد که تجربه غنی و عمیق نظام قضایی ایران در اختیار کشور دوست افغانستان قرار داده شود.

آیت الله لاریجانی با اشاره به حضور نظامیان آمریکایی و غربی در افغانستان گفت: متاسفانه با حضور نظامیان کشورهای ‌ناتو سطح زیر کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته و این مسئله مشکلات ایران و کشورهای همسایه افغانستان را نیز افزایش داده است که امیدواریم با تدبیر مقامات افغانی این مشکل کاهش یابد.

رییس قوه ‌قضاییه ابراز امیدواری کرد با فعال شدن کمیته مشترک قضایی دو کشور همکاری‌های حقوقی و قضایی سطح بهتری پیدا کند.

در این دیدار محمد قصیم فهیم، معاون اول رییس‌جمهور افغانستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مسئولان ایرانی گفت: مردم و مسئولان ایران در طول سال‌های جهاد و مقاومت اسلامی افغانستان و پس از آن همواره در کنار مردم افغانستان بودند و ما از این بابت از شما سپاسگزاریم.

معاون اول رییس جمهور افغانستان خواستار همکاری و کمک ایران به حل مشکل زندانیان و مجرمان افغانی محبوس در ایران شد.

رییس قوه‌ قضاییه گفت: در این زمینه‌ در چارچوب مقررات جمهوری اسلامی ایران و به منظور حل مشکلات این افراد اقدام خواهیم کرد.

پایان پیام/

کد خبر 7310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha